Werkgewoonten, mooi weer en regen. - Reisverslag uit Imsida, Malta van Marjon Dijk - WaarBenJij.nu Werkgewoonten, mooi weer en regen. - Reisverslag uit Imsida, Malta van Marjon Dijk - WaarBenJij.nu

Werkgewoonten, mooi weer en regen.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjon

31 Januari 2009 | Malta, Imsida

Heee, weer een berichtje van uit Msida!
Vandaag had ik een dagje vrij, en ben ik samen met Jeanine en Mirjam naar Sliema geweest, lopend! Het was 20 minuten lopen, en daarna kwamen we bij een mooie boulevard, in de zon! Dus daar heb ik geprobeerd een kleurtje te krijgen, al heeft dat z'n tijd nodig haha.. Ik heb er ook wat foto's gemaakt dus verwijs ik weer naar mijn site www.marjondijk.mijnalbums.nl, daar zal ik straks nog wat foto's er bij opzetten!
Er waren daar enorm veel winkeltjes, dus als we allemaal wat meer geld hebben willen we daar zeker nog eens naar terug. Verder, ik kan er nog maar niet over uit hoe ze hier met de ouderen werken.. Weet niet of ik dit ook al heb verteld in m'n vorige verhaal maar als ze hier de mensen wassen 's ochtends, dan praten de verzorgers tegen elkaar, en niet tegen de cliënt! Dus die cliënt schrikt zich rot als die van links naar rechts word gedraaid. Ik merk ook dat de cliënten hier zo dankbaar zijn als ik ze net even dat extra beetje aandacht geef, als ik wel bij ze blijf staan als ze roepen! Ook zeggen ze allemaal dat ik knap ben, haha zitten al die malthese en italiaanse ouderen daar te lachen en roepen ze; pritty pritty! Heb zelfs al een aanbod gehad van een cliënt om z'n vriendin te worden! Verder zijn daar ook 2 belgische mensen, erg leuk om daar eens nederlands mee te praten!

Gisteren kwamen wij er achter dat ze ons voor verzorgers hebben aangezien daar en niet als woonbegeleiders, dat kennen ze daar niet. Geen wonder dus dat we alleen maar mensen wassen en hun bedden opmaken. Maandag komt Glenys( een soort bemiddelster voor de stageplekken waarmee wij contact mee hebben) naar onze stageplek om het hier over te hebben, en hopelijk is er nog kans om ons wel onze taken te laten doen. Gisteren heb ik nog van alles moeten sturen naar haar zodat het geregeld kan worden, en wij onze stage plek kunnen afmaken in Casa Arkati of toch naar een ander verpleegtehuis, ik hou jullie op de hoogte!

Verder heeft het een paar dagen geleden ook enorm geregend, zo erg zelfs dat de straten letterlijk minstens 25 cm blank stonden, het verkeer reed enorm langzaam, en Malta was veranderd in 1 grote waterval, heel apart om te zien!

Gelukkig kunnen we het met alle meiden hier goed vinden, en hebben we wel veel aan elkaar. Natuurlijk wel eens een irritatie maar verder zijn we er wel voor elkaar en alsje alleen bent hier, is dat wel prettig!

Tot 49 nachtjes ( Had John uitgerekend voor mij, lief he!!)
Tot mijn volgende verhaal!

Trouwens, bedankt voor alle leuke reacties, zo leuk om elke keer te lezen!

Liefs Marjon


  • 31 Januari 2009 - 21:00

    Leo W:

    Het is leuk om te lezen over de plaatsen die je bezoekt. Ik zie het dan weer helemaal voor me.
    Koken jullie zelf? Of hebben jullie al van de Maltese keuken geproefd. Ben benieuwd waar jullie gaan stappen het weekend

  • 01 Februari 2009 - 11:43

    An & Es:

    Dagggg schattiee
    leuk om te lezen dat het goed met je gaat! en niet te veel geld uitgeven he! haha tot over 49 nachtjes dan maar (A).

    Kusssss anne & esmeralda

  • 01 Februari 2009 - 14:38

    Leonie:

    Nou, zo te lezen vermaak jij je wel daar voorlopig of niet?! lekker shoppen enz. hihi. maar tis wel leerzaam denk ik als ik t zo allemaal lees. Al die indrukken. Denk dat er ook wel heel veer veranderd daar kan worden. Maarja, dat zullen we wel neit echt in dank afnemen zoals je al zei. Maar geniet lekker van je stage daar, van het weer, winkeltjes enz. ik lees t wel weer als je weer wat neiuws hebt... succes! Doeeeeg (k)

  • 01 Februari 2009 - 17:06

    Elles:

    Heej meissie!
    Ik lees je verhaal net weer. Leuk hoor, helemaal geschreven zoals jij bent.
    Maar uh...wat is dat dan voor MEGA-misverstand dan dat je geen verzorger maar woonbegeleidster bent!? Pff, hopelijk wordt er snel actie ondernomen!

    Gister de eerste weer wezen BW8en zonder jou. Bah niks aan! Maar goed you know me, ik laat me niet kisten maar kijk er wel naar uit om de zaterdagen weer met jou door te brengen :D

    Nou meid, ik kijk uit naar je volgende verhaal en ga nu je foto's bekijken.

    XXXX Elles & Ron vanuit het koude Nederland.
    Wist je dat gister in Wezep de ijsbaan al weer open was!!! ZO koud is het dus. Bah bah..ik wil voorjaar!

  • 02 Februari 2009 - 10:06

    Miranda:

    Hey Marjon!

    Ik vind het echt leuk om te lezen hoe het daar gaat!
    Ik hoop dat je die dementerende ouderen snel aan het werk kunt zetten, dat lijkt me wel wat voor jou :)

    Wel een raar idee hoor dat je helemaal daar zit, maar ik vind het super leuk voor je!

    Ik lees wel weer hoe het gaat, ow en de foto's zien er zonnig uit!

    xx Miranda

  • 03 Februari 2009 - 10:41

    Marijke:

    Joehoe!!!
    Ik benijd je zo verschrikkelijk. Allemaal nieuwe indrukken in zo'n mooi land als Malta. Je schrijft leuk (ik zie het allemaal zo voor me). Enne...49 nachtjes slapen is al snel hoor als je het naar je zin hebt - dus geniet optimaal meissie!

    Oh ja nog een vraagje: wat heeft de schoonmaak nu met Apie gedaan? Begreep het verhaal niet.
    grt en XXXXXXX Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Stage lopen op Malta. In de ouderen zorg. Het heet : Casa Arkati in Mosta. Mijn appartement staat in: Msida. Spannend! Alleen de wereld over..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 9387

Voorgaande reizen:

24 Januari 2009 - 21 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: