Sirenes, Stage en winkeltjes - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Marjon Dijk - WaarBenJij.nu Sirenes, Stage en winkeltjes - Reisverslag uit IJsselmuiden, Nederland van Marjon Dijk - WaarBenJij.nu

Sirenes, Stage en winkeltjes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjon

27 Januari 2009 | Nederland, IJsselmuiden

Helloo,
het engels praten gaat steeds beter!
Vandaag mijn eerste echte stage dag gehad..
Ik liep mee met Marvik, een enorme schreeuwerd, Maar dat doen ze daar allemaal! Als je dat in Nederland zou doen, zou je meteen denken dat er een enorme ruzie gaande is maar hier schijnt het normaal te zijn..
Ik heb vanochtend eerst allemaal mensen gewassen en eten gegeven..
Het is hier enorm rennen en naar mijn idee best chaotisch, maar waarschijnlijk zit er voor hun wel een systeem in! Om half 11 had ik 3 kwartier pauze,en daarna zijn we begonnen met de lunch voor de middag voor alle mensen.

Het verzorgingshuis waar ik werk is een particuliere instelling, en dat kan je zien ook. In tegenstelling tot de ouderen in Nederland hebben deze mensen een enorme kamer voor zich alleen met een eigen net en groot keukenblok van een paar meter lang.
Verder hebben ze allemaal hun eigen badkamer met bad , douche en wc etc. Ze hebben allemaal het mooiste uitzicht en elke kamer staat vol met een bankstel en verdere persoonlijke spullen.

Maar dan nu de prijs voor het leven in Casa Arkati: 60 euro per nacht.
Reken maar uit hoe duur het is daar 10 dagen te leven!
En wil je meer zorg en aandacht, dan betaal je nog meer.
Het zijn dan ook allemaal erg rijke mensen.
En dan nog wat, loop ik met die Marvik over gang, zie ik allemaal dementerende mensen op de gang zitten die voor zich uitstaren. Dus ik vraag aan Marvik waarom die mensen daar zitten, zegt ze: Ja ze zijn dement dus daar kun je geen activiteiten mee doen. En met mijn ervaring uit Nederland was ik echt verbaast en tegelijk een beetje boos. Want je kunt er zo veel mee doen, die mensen hebben ook nog een leven en gevoel!
Dus ik heb dit meteen besproken met Esmée en toen zijn we samen naar de home manager gegaan met ons voorstel om activiteiten te doen met de dementerende ouderen.
Morgen mogen we ons voorstel op papier indienen en kunnen we het overleggen met de officiële activiteiten begeleidster, ik hoop echt dat we er wat verandering in kunnen brengen.
En zowiezo ligt het activiteiten meer in mijn opleiding dan wassen, maar goed, we zetten ons beste beentje voor en het is zowiezo nog even wennen!

Verder het weer, Vanaf dag 1 schijnt de zon al, al is het wel fris door de wind die er vaak heel hard overheen waait, maar als die dan even ligt en de zon staat er fel op, dan probeer ik toch een kleurtje te krijgen!

Ook hoor ik hier heel vaak sirenes, ik heb dat maar niet verteld omdat ik dan bang was dat jullie ongerust zouden worden maar wat bleek nou, het is geen politie die de criminelen op de hielen zit, maar er zit hier een ziekenhuis dichtbij!

Verder zijn hier enorm veel winkeltjes waar enorm veel leuke dingen te koop zijn!
Maar om alles te zien moet ik nog op pad..

Tot de volgende keer, Bye Bye!

Liefs M

  • 27 Januari 2009 - 16:42

    Elles:

    Hey Marjon, wat ben je toch ubergoed bezig met je actie voor de dementerende ouderen hahaha. Heerlijk om te lezen.
    Hier hou je VAST een baan aan over ;)
    Het klinkt chaotisch inderdaad, maar het is toch wel goed om ook een beeld van de ouderenzorg in het buitenland te krijgen!

    Heb je de Dove al op?

    XXX

  • 27 Januari 2009 - 16:44

    Elles:

    Ben k weer, Erika's mail is

    snoeijah@hotmail.com

    Doeii!

  • 27 Januari 2009 - 17:06

    Anne:

    leukkk om te lezen :D

    xxxxxxxxxx kusjess

  • 27 Januari 2009 - 18:45

    Papa:

    Ik heb je dagverslag gelezen en trek de conclusie dat je er veel zin in hebt en dat je je niet hoeft te vervelen.
    Geniet ermaar goed van tot een volgend bericht.
    P.S.met mijn ribben gaat het een stuk beter.

  • 27 Januari 2009 - 20:06

    Sacha:

    hallo marjon ,

    papa & mama kijken elke avond of ze een stukje van jouw reisverhaal kunnen voorlezen .Ook ben ik benieuwd of mij fototje een mooie plaatsje heeft gekregen .
    Groetjes je kleine vriendinnetje XXX

  • 28 Januari 2009 - 10:29

    Marijke:

    Erg leuk om je verslagen te lezen! Zo krijgen we een goed beeld over jouw leven in Malta. Hier is het ook mooi weer hoor! - best wel zonnig voor Nederlandse begrippen - maar wel koud. Ik kijk alweer uit naar je volgende bericht. Werkze en tot mailens.
    Doehoeg...Marijke

  • 28 Januari 2009 - 10:36

    Marijke:

    Hoi Marjon,
    Nog even een nabrander....ik heb net je foto's bekeken en zag dat je Apie hebt meegenomen! Apie is toch wel een trouw fan van jou hé?

    xxMarijke

  • 29 Januari 2009 - 06:56

    Leo W:

    Onze Florence Nightingale!

  • 29 Januari 2009 - 17:31

    Annemiek:

    hee meid!! wat een leuk verhaal weer! gelukkig zijn het geen polities maar is het een ziekenhuis dat valt weer mee! heel veel succes en hopen dat je wat met de dementerende ouderen mag doen!!

    liefs XXX

  • 29 Januari 2009 - 17:48

    Janet:

    hee marjon, leuk verhaal hoor, ik zie me zelf daar al zo wassen, zal ik je helpen wassen hi hi, maar die dementerende mensen, wat zijn we hier dan al ver of niet dan, ik kijk uit naar het volgende verhaal groetjes dennis en janet

  • 30 Januari 2009 - 16:56

    Tante Carien:

    Fantastisch je verblijf daar.Wel een heel andere blik op die wereld dan in Nederland, hart.gr. en liefs

  • 31 Januari 2009 - 16:43

    Hans En Ineke:

    Hier eindelijk een reactie uit Maarssenbroek. we lezen dat het goed met je gaat en dat je al misstanden in dat verzorgingshuis bent tegen gekomen. Hopelijk lukt het jullie om de mensen zo ver te krijgen dat je wat mag ondernemen met de dementerende oudjes. Ik denk dat jullie dat wel aan kunnen, je hebt tenslotte al geoefend met je ouders (haha). We zullen vanaf nu wat vaker kijken en reageren. We hebben geen webcam dus praten gaat wat lastig. Veel plezier en geniet ervan. Dit zijn pas ervaringen. Groetjes Hans en Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Stage lopen op Malta. In de ouderen zorg. Het heet : Casa Arkati in Mosta. Mijn appartement staat in: Msida. Spannend! Alleen de wereld over..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 9397

Voorgaande reizen:

24 Januari 2009 - 21 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: