Eindelijk weer bericht. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjon Dijk - WaarBenJij.nu Eindelijk weer bericht. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjon Dijk - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer bericht.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjon

03 November 2007 | Nederland, Amsterdam

Heee Allemaal!
Ten eerste wil ik zeggen dat ik heel erg blij ben met al jullie berichtjes! Echt super om te lezen..

Ik wou proberen een samenvatting te maken van al mijn belevenissen hier maar het is te veel om op te noemen.

De afgelopen 3 dagen heb ik samen met Marjolein een meisje uit mn klas bij een Thais gezin in gewoond. Het was een redelijk rijk gezin. Maar dat ze daar vaak geen wc papier gebruiken, dat snap ik nog steeds niet!
Ook de zwerfhonden die hier met 100en langs de straten heen lopen vind ik soms nog een beetje eng..
Maar de sta wc's ben ik al wel aan gewend.En ook het ''douchen'' met bakjes water lukt al best goed!
We zijn met de meiden van dat gezin Eaus en Yin naar markten geweest en winkels. Was erg leuk!
Heb al leuke dingetjes gekocht..! Alles is hier ook zo goedkoop. Ze konden bijna geen engels en wij geen Thais maar in die korte tijd hebben we een soort van

Nu we weer terug zijn met de hele groep slapen we in een soort '' kinderdagverblijf''. Niemand weet wat het is! Maar op dat terrein staat ook een tempel, heb de monnik al ontmoet.
die loopt in net zo'n oranje gewaad als Dirk.. De familie weet wel wat ik bedoel!

Verder is het hier erg warm. Op dit moment niet want het regent.. Maar ik ben knalrood verbrand, omdat het soms dik boven de 30 graden is en een scherpe zon!

Kinderen van 6 jaar rijden hier op brommers en scooters ben ben gisteren achtervolgt door een stier.. Naomi en ik durfden er niet langs dus we liepen terug maar toen kwammie ons achterna huppelen!

Nou.. Ik kan nog wel 100erden dingen meer vertellen!

Heb nu ongeveer al 30 muggenbulten en andere bulten.. Jeukt gigantisch! Maar het gaat goed met me.. Mistte op de eerste dag al het bruine brood met kaas maar daar moet ik nog even op wachten!
Aangezien je elke ochtend,middag en avond rijst eet..

Jammer ik moet stoppen..
Dit was het weer.. als ik terug ben horen jullie alle verhalen en zien jullie alle foto's!!

LEOOOO I MISS YOU!

En de rest ook jaa !!

XX LIEFS

  • 03 November 2007 - 15:00

    Miranda:

    Heej meid!!

    Wat leuk om weer wat van je te horen en et allemaal te lezen..

    Als je weer thuis bent kom ik snel een x langs om de foto's te bekijken..ben heel benieuwd!!

    Je hebt er alweer bijna een week opzitte!! Mis je wel hoor!!

    Ma ik moet ff opschiete..moet zo werke..spreek je!!

    Dikke kusssss HouVanJou!!

    En owja ik ben na de kapper geweest!! Echt vet kort!! Whaha..:P

  • 04 November 2007 - 07:26

    Papa En Mama:

    Lieve Marjon, wat leuk dat wij jou via msn en de webcam hebben gesproken. Ik heb nu zelf ook msn, Anne heeft mij uitgelegd hoe dat in z`n werk gaat. Dus als je weer online bent staan wij in iedergeval paraat! Vandaag zijn we bij opa en oma om hun verjaardag te vieren, niet alleen jij ontbreekt maar Marlies ook. We zullen aan jullie denken hoor bij de chinees! Tot msn`s kusjes papa en mama.

    ps: Wij weten natuurlijk niet wanneer je weer online bent maar dan hopen we maar dat we weer getipt worden.

  • 05 November 2007 - 10:52

    Ruth, Jeannette,eric:

    Hoi Marjon
    We hebben op google earth gekeken en je zit aardig in de binnenlanden. Hoop dat je het naar je zin hebt.
    Gisteren was het gezellig bij opa en oma Marlies moest werken dus die was er ook niet bij.
    Verder veel plezier en een hele goede terugreis gewenst xx van ons
    Vast gefeliciteerd met je moeder

  • 06 November 2007 - 14:31

    Leonie!:

    Heee meis!!

    Na een weekend centerparcs ben ik ook weer van de partij om jou te volgen :)

    Zo te lezen gaat t allemaal goed daaro en heb je heeeeel wat te vertellen als je weer thuis bent! Ik kan nou al bijn niet wachten om de verhlaen te horen en de foto's te bekijken haah :)

    Nog een weekje dan zit het er al weer op... gaat echt snel he! voor je t weet is het voorbij vind ik tenminste :S Nou meid nog veel plezier komende dagen en wacht weer op je volgende berichtje!

    Groetjes van Jeroen!

    Liefs Leoo...

  • 07 November 2007 - 19:28

    Marijke:

    Ha die Marjon! Nog een paar daagjes dan zit het er voor jou op. Leuk dat je je moedertje hebt verrast met een telefoontje voor haar verjaardag. En ook erg leuk om jouw berichtjes te lezen. Ik probeer me voor te stellen hoe het is om alle dagen rijst te eten (ik moet er niet aan denken).
    Ik vind je wel flink hoor (vooral met die enge honden, jasses). Hou nog effe vol en geniet met volle teugen. Wij zitten met smart op je te wachten! Doei

  • 08 November 2007 - 19:14

    Kim:

    Lieve schat...

    ik mis je..

    Love you

  • 08 November 2007 - 21:47

    Ed:

    Moet je niet een hondje adopteren? Of twee, kan je je eigen zwerfhond overlast in IJsselmuiden creëren. Wat een gave trip heb jij, daar kan een normale vakantie niet tegen op. Hoe is het trouwens met je werk daar. Heb je het gevoel dat je goede dingen doet? Misschien straks Marjon in de ontwikkelingshulp?
    Ik ben zeer benieuwd naar al je verhalen en foto's. Nog maar een paar dagen en dan mag je weer voet zetten op de koude, stormachtige NL-bodem.

    Groetjes van je andere lieve oom -;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Stage lopen op Malta. In de ouderen zorg. Het heet : Casa Arkati in Mosta. Mijn appartement staat in: Msida. Spannend! Alleen de wereld over..

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 9395

Voorgaande reizen:

24 Januari 2009 - 21 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: